teisipäev, 16. detsember 2008

Härra Schulz (XI)

— Meie linnas tegutseb viis inimest ja üksjagu infokogujaid. Kust te võtate, et mujal ei hoolitseta inimkonna tuleviku eest?

— Kas te võite mulle öelda, kas Hamlet ja Hemingway olid õed? küsib Remson äkki. Teie ja Ralf jääte imestunult küsijale otsa vahtima.

— Üldiselt pole ma kohustuseks teinud oleksite nimede päheõppimist ja ma neid ka ei mäleta. Aga ma võin selle välja uurida, kui teid huvitab, vastab direktor temale rahulikul ilmel.

— See ei puutu küll otseselt asjasse, kuid... mis aastal avati muuseum, mille direktoriks te olete ja mis aastast te seal töötate? jätkab oma näoindikatsioonist võitu saanud Remson.

— Tuhande üheksasaja kuuekümnendal aastal avati muuseum, mina töötan seal juba... tükk aega...

— Siiski, mis aastast alates? Ja kui vana te üldse olete?

— Mis aastast... olen unustanud, ausalt öeldes, aga töötõendilt saab vaadata. See on mul lossis. Ja kui vana... Olen sündinud kuuekümne neljandal, see tähendab, olen... neljakümne kuue aastane.

— Kas te möödunud aastal juubelit pühitsesite?

— Mis siis sellest? Ei... Või... Ma ei mäleta...

— Olete te abielus?

— Lahutatud.

— Kui ammu?

— Kuu aja eest.

— Tänan. Minu küsimused said ammendatud. Ehk on teil veel midagi küsida, härrased? pöördub Remson teie poole.

Teie ega Hafman ei saa sõna suust. Niisiis on ta ikka hull. Täiesti ebanormaalne! Ja ometi...

— Mul on nüüd aeg minna. Olen rõõmus, et sain teie mõttetule tegevusele suurema vaevata lõpu teha. Kui te arvate end olema valmis meie tegevusega ühendama, siis siin on mu telefon... Nägemiseni!

Kohvitassi kõrvale asetab ta nimekaardi ja lahkub.

— Ränk juhus... Pean keskhaiglasse minema ja härra direktori haiguslugudega tutvuma, lausub Remson.

Hafman ehmub mõtteist, võtab taskust magnetofoni ja lülitab selle seisma.

2 kommentaari:

kass27 ütles ...

Tuhande üheksasaja kuuekümnendal aastal avati muuseum,...
Olen sündinud kuuekümne neljandal, see tähendab, olen... neljakümne kuue aastane.
Kui pisut arvutada, siis tollel planeedil leiab parasjagu aset kas aasta 2010 või suisa 2110 :D

propsis ütles ...

Või siis on vaene mees tõesti päris sassi kamminud/kammitud. :(

Au ja kiitus samas webxanile väga sobiliku pildisele leidmise eest! :)