teisipäev, 16. detsember 2008

Härra Schulz (X)

— Mulle esitatkse täpsed koordinaadid, kus ma saan vastava objektiga kokku ja kunas see toimub. Siis ma koondan kogu oma mõtte tema halvamisele ja raiskan seejuures enamuse oma energiast... Minu hüpnoos mõjub, sõltuvalt tegevustugevusest, poole kuni kahe tunni pärast. Silmapilkselt ma pole proovinud... ja see käiks ju ka reeglite vastu, seletab Schulz lapselikult loogilise siirusega.

Katsute teha näo, justkui usuksite iga tema sõna. Mitte kordagi selle vestluse käigus pole külaline naeratanud, häält tõstnud ega isegi köhatanud. Täiesti hull, kõrgema haridusega idioot, mõtlete.

Hafman näib aga unustanud olevat, kellega on tegemist ja ei usu midagi:
— Mul on tekkinud terve rida küsimusi. Esiteks — mismoodi näevad välja need koordinaadid ja kuidas te garanteerite, et hävitate just õige inimese. Teiseks — kui te hüpnoosi tehes kaotate peaaegu kogu oma energia, kuidas saate siis korraga tappa mitu inimest, nagu näiteks tehases...

— Kuidas te teate, et just mina...

— Ma sain Helme kaudu teada, et seal olite teie tegutsenud...

— Jah, see oli nii... Mis te nüüd küsisitegi...

— Koordinaadid ja energia. Kuidas...

— Selge. Püüan vastata. Mulle kirjeldatakse vastavat objekti sedavõrd täpselt, et ma võiksin ta kasvõi pimedas ära tunda, noh, kasvõi kõnnaku järgi... Mis aga energiasse puutub, siis kaotan ma ta täiesti... ah soo, vabandage... — ma saan selle kohe uuesti.

— Kelle käest? Kuidas? Mismoodi? Kes kirjeldab teile objekti ja kust saate selle energia?, satub Hafman hoogu. Püüate teda välja vabandada:

Härra Taubel on minuga ülekuulamistel ja juurdlustel mitu korda koos olnud... Ärge pange talle pahaks... See siis pole ülekuulamine...

— Tjah, ...tõepoolest, saab ka Hafman oma veast aru. Schulzi aga teie vabandused ei huvita põrmugi:

— Ma ei tea, kust ma saan energia ja mul pole aimugi, kes mulle kirjeldab objekte. Kui ma olen uneolekus, saan teada kõik, mis vajan...

— No teate... See on ju jama! Jama! lõpeb Hafmani kannatus. Schulz ütleb silmi pilgutamata:

— See ei ole jama.

Proovite olukorda päästa:
Taubel tahtis arvatavasti küsida, et keda te ise selle info edastajana kahtlustate...

— Ma ei kahtlusta kedagi. Ma pole kõige selle üle mõelnud. Mulle pole seda tarvis läinud...

— Aga varem te ju ei tapnud inimesi? Mis ajast teil see... esineb? Remson oleks peaaegu öelnud "haigus".

— Ma ei tapa ka nüüd kedagi. Hävitan vaid oleskeid.

— Kuid eelmisel kuul ei hävitatud ju kedagi. Ja miks te hävitate just selles õnnetus linnas?... jätkab küsitlust Remson.

Ja palju teid üldse on? ei jää ka teie rahule.

hr Schulz

3 kommentaari:

propsis ütles ...

Taga kummastavamaks ja ulmelisemaks kisub. Peeter Olesk samas arvatavasti küll ei rõõmustaks, kui saaks aimu oma perenime kasutusest siinses tähenduses. :P

propsis ütles ...

Tuleb veel lisada, et fotol kujutatud meest suudaksin terminaator-Schulzina ette kujutada küll. :P

webxan ütles ...

Peeter Oleskist ei teadnud tol ajal keegi midagi. See, kuidas tema end selle looga postitsioneerib, on omamoodi huvitav küsimus. Kuid ega nimi siis veel meest ei riku!

Kõik siinsed illustratsioonid on, mõistagi, nüüd otsitud ja passitatud.