reede, 2. jaanuar 2009

Üks uni


Peale muu nägin unes, kuidas sisenesime mingi grupiga kusagile kirikmuuseumi. Giid näitas meile seal ühte väga vana surnut. Inimene ise oli noor, aga surnud oli ta ammu. Ta polnud kõdunenud tänu mingile paisele põlvest pisut allpool, vasakul jalal. Giid ütles, et ta on praeguseni veel isegi hinge säilitanud. Kui me ei uskunud, silitas giid naisterahva paiset. Selle peale ta tõusis ja muutus ilusaks, so polnud enam kõdunemisjälgi. Ta hakkas ruumis ringi kõndima, silmad lahti, ja meiega kõnelema. Kui ta minuni jõudis, küsisin, kas ta näeb mind. Ta vastas, et näeb ainult astraalkehasid ja on olemas ainult heade inimeste jaoks.

Siis sattus meie peale mingi grupp kas turiste või muuseumi omanikke, kes tahtsid meid selle loo eest kinni võtta. Ja arvatavasti ka Naist. Naine ütles, et tahab meiega kaasa tulla. Ma ütlesin, et ta on hirmus kole klaaskirstus, mis oli veel ka pisike, ning ta otsustas tulla sellisena, nagu ta parasjagu mu ees seisis.

Me põgenesime. Olime saavutanud läbi metsa minnes suure edumaa. Saime hääletada ühele sõiduautole, mida Naine nimetas umbes kiirkulguriks. Autot nähtavasti tema jaoks ei eksisteerinud. Kui me olime metsaservani sõitnud, läksime läbi metsa jalgsi. Vastu tuli lage ala, mille keskel oli teerada. Kui teeni jõudsime, sõitis seal üks külgkorviga mootorratas. Ma arvasin, et see on meie jälitaja, aga me läksime siiski edasi. Kui teeni jõudsime ja mootorratas oli meist juba möödunud, oli asi selge — mootorratta järel lohises kaks peenikest niiti — see oli silmus. Kaugemalt lähenes sama auto, seekord juba reisijateks meie jälitajad (ka roolis).

Teisel pool kruusateed oli mets, mis laskus sügavamale orgu. Läksime üle tee ja Naine muutis nööri okastraadiks. Auto sõitis selle otsa kummid katki. Olime juba all orus, kui vastu tuli liiga madal ja vesine koht, kust oli raske üle saada. Põgenejad hakkasid järgi jõudma.

Ronisime koos Naisega, kellega olime kui üks hing, jääpangale, kuid meid taheti juba kinni võtta. Üks jälitajatest kukkus jääpankade vahele vette ja Me surusime teda jalaga vee alla, ent see ei uppunud. Nüüd muutusime Me pruunideks kuivanud lepalehtedeks ja lasime end tuulel kanda. Liikusin Naisega kogu aeg kaasa, olles samas justkui kõrvaltvaatajaks. Aga jälitajad tavasid asja ära ja püüdsid Meist osa kinni.

Liikusime orgu mööda üles ja tahtsime mootorrattaga põgeneda. Kuid üleval teel oli osa jälitajaist. Meil tuli veel paaril korral lehtedeks muutuda. Lõpuks muutusime väikeseks lehetombuks ja liuglesime alla orgu, teiselepoole vett.

Olime pääsenud. Seal kõndisime juba mõlemad omal jalal mingi talumajani. Naine hakkas köögis askeldama...

Uni 6754/6755


6755 > Järgmisel päeval oli üldiselt palju ebaõnnestumisi ja asjatut ootamist. Sain NLKP ajaloo töö "2", matemaatika õppimine ei õnnestunud, mistõttu 6756 läks ka matemaatika töö halvasti.

7 kommentaari:

kass27 ütles ...

Ma ei mäleta, et oleksin kunagi nii sisutihedat und näinud. Tavaliselt koosneb unenägu 4-5 episoodist. Siin loos on neid kümnete kaupa.
Aga eks kõik ole võimalik ;)

webxan ütles ...

Sellega seoses meenub mulle viimasest unest üks episood. Kes on näinud hambapasta reklaami, see saab aru. Veritsevate igemete kohta. Üks jälgimaid reklaame üldse. Keegi muudkui kõhvitseb hambaid pesta ja siis tatistab kraanikaussi. Mul läheb iga kord süda pahaks.

Alles kui hammas kolksuga kukub, on kõik jälle OK.

Täna öösel nägin, et mul tahtis ka üks hammas välja kukkuda. Hakkasin seda siis välja sülitama, aga neid tuli päris mitu. Terve sahtel tuli kolinal tühjaks. Õigemini kaks pisikest tüügast jäi.

Noh, unenägudeseletajad: mida siis seesugune uni veel tähendama peaks?

propsis ütles ...

Mul on rõõm nentida, et suutsin veebiavarustest leida päris põhjaliku käsitluse selle unenäotüübi kohta, mis näikse olevat üks universaalsemaid üldse. Ühtlasi ka üpris meeldejääv ja hirmutav. Olen isegi sedalaadi und näinud, tõsi, sahtel siis päris tühjaks ei pudenenud, kõigest üks hammas irdus vist.
Link.

Lühidalt kokku võetuna pakutakse siis sellise unenäo seletusena:

1) kartust, kuidas paistad teistele inimestele
2) hirmu vananemise ees
3) hirmu piinlikku olukorda sattumise ees
4) jõuetuse tunnet mingi olukorra suhtes.

...

Traditsioonilisi käsitlusi:

5) viitab valetamisele unenägija poolt (Hiina)
6) viitab lähedase isiku raskele haigusele või surmale (Kreeka)
7) seostub rahaga
8) seostub liigse eneseusu, inimliku tarkuse hindamisega (märguanne jumalalt).

Nii et mine võta kinni, mida see siis tähendas.

propsis ütles ...

Uurisin veel muidki lehti, ja üldiselt näib valitsevat seisukoht, et hambad sümboliseerivad võimu ja kontrolli (igasuguses tähenduses). Ehk on siis webxanil ses osas mingeid hirme või probleeme? Soovitatakse ka analüüsida unenäo nüansse, mis võivad ehk asjasse valgust heita.

webxan ütles ...

Ega jah, mis siin salata. Mind on vallanud masendus- ja hirmuhood, et viimati ma jään kohe-kohe vanaks ning kaotan võimu ja kontrolli maailma üle.

Vaatamate igal hommikul kaks tundi kestvale ilukuurile ning igapäevasele pediküürile ja maniküürile kipub mul kõigele vaatamata tunduma, et inimesed vaatavad mind viimati imelikult. Äkki ma enam ei sobigi filmitäheks? See on tõesti kartus!

Pidevalt kardan ma ka seda, et viimati satun piinlikku olukorda. Et mis ikka juhtub, kui ma olen seltkonnas ning ühtäkki vallandub mul naerupuhang, matsid aga ei saa aru, et asi oli naljakas.

Samuti olen ma totaalselt jõuetu kõike seda olukorda muutma.

Muidugi ma nüüd pean märkima, et see hiina värk siin ka veidikene toimib, kindlasti seostub see aga rahaga.

Issand olgu kiidetud, et ta lasi jumalal mulle märguandeid saata, kuna nüüd ma tean, et ei sõida ühegi tuttavaga niipea Kreekasse.

propsis ütles ...

See suur sarkasmipahvak oli nüüd küll veidi ülearune, kuna olen täiesti päri, et unenägudest midagi ühest asjalikku välja lugeda on äärmiselt keeruline. Samas, mõningaid paralleele võib ju siiski näha (mitte et selliste seostega palju konstruktiivset peale saaks hakata).

propsis ütles ...

Lisaksin veel, et loos kirjeldatud pikk ja seikluslik unenägu vääris tõesti avalikustamist. See viitab kaheldamatult autori rikkale sisemaailmale. Silmapaistev on ka samastumine naise (hingekaaslase?) ja puulehtedega. See kinnitab, et unemaailmas toimuv on mõnes mõttes palju vingemgi kui "päriselu". Kes teab, ehk on "unenägemine" teatav peegeldus samal ajal meiega mingis teiselaadses paralleelreaalsuses toimuvast?