esmaspäev, 27. detsember 2010

Prototüüp

Ühel kaunil päeval tulin ma järjekordselt Šreki jõulutrallitamist telerist nähes mõttele, et selle karakteri väljamõtlejad pidid vist küll mind prototüübina silmas pidama. Üldiselt klappisin ma enda meelest päris suures ulatuses nimetatud tegelasega.


Siit järelduvalt tulin mõttele küsida ka mitmeltki teiselt inimeselt, kes enda meelest mind tunnevad, et keda multikategelasist ma neile meenutan. Selgus, et paarile inimesele ei tulnud vähimatki pähe. Samas aga ühe jaoks olin ma korraga 5 tegelase prototüüp. Puudusid vaid tigedad prussakad...


Need kaks kõhetut kuju on tigedad koprad Norbert ja Dagget. Olen ise seda multikat äärmiselt vähe näinud, ja vist vaid paari osa, mistõttu ei oska paralleele leida. Et aga kaks tigedat ja teineteisele sigakeeravat vennakest korraga minu prototüübiks sobisid, kõneleb see vaid mu isiksuse vastuolulisusest.


Homer Simpsoniga on mul samuti teatav hulk sarnasusi, ma selles ei kahtlegi. Inimene, kes mind Homerina näeb, peab mind ilmselt samatöllakaks, samaajulagedaks ja samaveidraks haledaks kujuks.


Veidral moel meenutasin ma samale tuttavale ka Donaldit. Samamoodi naeruväärne tobedik, kellel isegi ta oma vennapojad pidevalt naha üle kõrvade tõmbavad.


Ühe mu tuttava meelest olen ma Diego prototüübiks. Diego oli teada tuntud kaksikagent. Üldsegi mitte rumal, kuid salakaval. Igal juhul äärmiselt huvitav võrdlus.


Ma ei leidnud head pilti vaid kõuts Tomist. Kuid üks mind kaua aega mittenäinud daam võrdles mind just selle kassiga. Taas vihje sellele, et ma lasen end hiirelgi peksta.


Üsna üllatav, kuid äärmiselt põnev oli mu sarnasuste leidmine Vetevanaga (filmist Lendav laev). Kohe meenubki tema lauluke, kus ta kurvalt kurdab, et keegi ei taha temaga tegemist teha...


Kõige sümpaatsem võrdlus tehti aga multikavälise tegelase, kõige suurema sõbra Leopoldiga.


Sarnast küsimustikku tasuks teinegi kord korraldada. Sain enda kohta palju uut ja väärtuslikku teada, eriti aga selle kohta, kuidas keegi arvajaist minust mõtleb.

4 kommentaari:

kass27 ütles ...

Väga toredad võrdlused on leitud :)
Natuke võiks neid kommidagi. Muide, nood vennad koprad pole üldse tõprad, vaid päris vahvad aktiivsed sellid, kes tahavad tegelikult oma elujärge igati edendada. Paraku kukub kõik välja nagu vene vanasõnas, kus tahetakse parimat.
Homer tegutseb oma keskkonnas, kus peale ajulageduse muud polegi. Ka tema tahaks ju midagi saavutada.
Donalt on ehk kõige vanaaegsem kuju ning seetõttu kõige naiivsem. Kuid on temagi tegemistes mingi iva.
Diego on selles seltskonnas kõige elegantsem. Salakaval küll, kuid ka tema saab pidevalt materdada. Samas on Diego siinses seltskonnas ainuke, kes ühest filmist teise areneb. Algul julm kiskja muutub tasapisi koostöövõimeliseks meeskonna liikmeks.
Tom on liiga ühekülgne tühikargaja, kes innustub vaid kättemaksust. Leopold tema vastand - kõige suurem sõber :) Vetevana figuur on kahjuks mul väga ähmaselt meeles. Hoopiski ei mäleta ma tema tegemisi ega ütlemisi. Tuleks mälu värskendada.
Kokkuvõtteks ehk seda, et tasub kaaslaste tähelepanekuid tõsiselt võtta. Nende arvamuses peegeldub ka see, kuidas blogi autor neisse suhtub ;)

Anonüümne ütles ...

Kõik tegelaskujud on üsna sümpaatsed. Samas arvan, et veebipäeviku autor on äärmiselt kompleksne frukt, kes mõnikord ei pretendeeri isegi iseenda tundmisele :)

kass27 ütles ...

Veebipäeviku autor on nii kompleksne frukt, et ta mõnikord lausa raiub kaaslaste arvamustele vastu. Ei tunnista endas ka tema enda jaoks ebameeldivaid jooni :) Kõik positiivsed arvamused võtab loomulikult rõõmuga omaks :))

propsis ütles ...

Selle loo juures on kõige huvitavam asjaolu, et webxan üldse taolise loo kirjutada võttis. Nagu kass27 tabavalt märgib, ei paista webxan igapäevaelus silma enese karakteri kriitilise diskursuse poolest, pigem püüdes kaaskodanike pakutavaid nörritavaid narratiive hoogsalt tagasi peegeldada või irooniaks käänata.

Kui nüüd rääkida karakteritest, siis minu hinnangul on webxan sedavõrd originaalne, kompleksne ja ambivalentne frukt, et oleks äärmiselt lihtsustav temaga vaid üht multikategelast samastada. Tegelik webxan koondab eneses osiseid kõigist loetletud tegelastest, lisaks veel veidi Fox Mulderit, õpetaja Lauri, dr House'i jmt.